2213 – A Yurt Dışı Doktora Burs Programı

AR DEK

Program kapsamında, sürdürülebilir kalkınma ve teknolojik gelişime öncülük edecek insan kaynağının niteliğinin artırılması amacıyla öğrenimlerini tamamladıktan sonra Türkiye’ye dönmeleri kaydıyla yurt dışında doktora eğitimi almak isteyen üretken, duyarlı, yeniliklere açık ve araştırmacı öğrenciler desteklenir. Bilim, Teknoloji ve Yenilik Politikaları Kurulu tarafından belirlenen öncelikli alanlar ve buna bağlı olarak Yönetim Kurulu’nun belirlediği tematik alanlarda yurt dışında doktora yapmak isteyen öğrencilere yurt dışındaki bir doktora programına kayıt yaptırmış olmaları şartıyla burs verilir.

Çağrı duyurusuna aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Desteklenen Alanlar

Program kapsamında aşağıdaki alanlarda, yurt dışında doktora eğitimi almak isteyenlere eğitim burs ve desteği sağlanmaktadır:

  1. Bilgi Güvenliği
  2. Bilim Tarihi
  3. Biyoenerji
  4. Blok Zincir Teknolojileri
  5. Bulut Bilişim
  6. Eklemeli (Additive) İmalat
  7. Enerji Depolama Teknolojileri
  8. Enerji Verimliliği
  9. Geniş bant Teknolojileri (Kablolu/Kablosuz İletişim Teknolojileri, IP teknolojileri)
  10. Güneş Enerjisi
  11. Kömür Teknolojileri
  12. Kuantum Teknolojileri
  13. Mikro/Nano/Opto-Elektromekanik Sistemler
  14. Nesnelerin İnterneti
  15. Robotik, Mekatronik ve Otomasyon
  16. Rüzgâr Enerjisi
  17. Tarım ve Hayvan Biyoteknolojisi
  18. Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi

Burs Miktarı ve Ödeme Koşulları

Verilecek eğitim bursu, doktora eğitiminin iki (2) yılını kapsamaktadır. Bursluluk süresince bursiyerlere, yaşam gideri, öğrenim harçları ve sağlık sigortası da dâhil olmak üzere yıllık en çok 60.000 ABD doları ödenir.

Aylık burs miktarı tüm ülkeler için 1900 ABD doları olarak belirlenmiştir.

Bursunu başlatan bursiyerlerin sadece kayıt yaptırdığı okulun başvuru ücreti, öğrenim görülecek ülkeye ait vize bedeli ile her bir sınav türü için bir kereye mahsus olmak üzere genel yetenek sınav ücretleri (Graduate Record Exam, Graduate Management Admission Test.) ve sınav sonucunu kuruma gönderim bedeli, TÜBİTAK tarafından belirlenen tutarı aşmamak kaydıyla faturası karşılığında ödenir.

Kimler Başvurabilir

Program kapsamında belirlenen araştırma alanlarında yurt dışında doktora eğitimi almayı amaçlayan, lisans öğreniminde son sınıfa geçmiş, lisans öğrenimini tamamlamış, bir lisansüstü programına kayıtlı ya da bir yüksek lisans programını tamamlayan kişiler başvuru yapabilir.

Başvuru Tarihleri

Program yıl boyu başvuruya açıktır.

Başvuru Yöntemi

Başvurular, bursiyer adayı tarafından TÜBİTAK Yönetim Bilgi Sistemi (https://tybs.tubitak.gov.tr/) adresine çevrimiçi olarak yapılır. Faks veya diğer elektronik yollarla veya eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmez. Adayların eğitim, sınav vb. bilgileri çevrimiçi sistemler üzerinden görüntülenecektir. Ancak bilgileri çevrimiçi sistemler üzerinden görüntülenemeyen adayların eğitim, sınav vb. belgelerini başvuru sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemi

Ön incelemeyi geçen başvurular bilimsel değerlendirmeye alınır. Bilimsel değerlendirme, mülakat, panelist, danışman veya Danışma Kurulu değerlendirme yöntemlerinden biri ile yapılabilir. Adayın burs başvurusu yaptığı alana ilişkin bilgi düzeyi ve akademik çalışmaları esas alınarak değerlendirilir.

Yönetmelik ve Esaslar

  1. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Tarafından Yürütülen Programlara İlişkin Yönetmelik,
  2. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Burs ve Destek Programlarının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar,
  3. BİDEB Burs ve Destek Programlarında Başvuruların ve Raporların Panel/Danışman/Danışma Kurulu Yöntemi ile Değerlendirilmesi ve İzlenmesine İlişkin Yönerge.

Yükümlülükler

  • Doktora eğitimi için yurt dışına giden bursiyerin yurt dışındaki ev ve yazışma adreslerini telefon numarasını, banka hesap ve IBAN numaraları ile elektronik haberleşme adreslerini 15 gün içinde BİDEB’e bildirmesi gerekir.
  • Bursiyer, onaylanan doktora eğitim alanını ve öğrenim gördüğü üniversiteyi GYK kararı ile değiştirebilir.
  • Bursiyer her dönem başında, öğrenci belgesini, her dönem sonunda notlarını ve aldığı dersleri gösteren belge (transkript) ile akademik izleme raporunu BİDEB’e ulaştırmak zorundadır. Belgelerini ulaştırmayan bursiyerin burs ödemeleri durdurulur. Sonradan ulaştırması halinde geriye dönük olarak burs ödemesi GYK kararı ile yapılabilir.
  • Bursiyer yurt içinde veya dışında başka bir kuruluştan destek aldığı takdirde bu durumu 15 gün içinde BİDEB’e bildirmekle yükümlüdür. Başka bir kuruluştan maddi destek alan bursiyere verilecek aylık burs miktarı GYK tarafından ayrıca belirlenir.

Yükümlülüklerin tamamı için çağrı duyurusunu inceleyiniz.

İletişim

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı

2213-A Yurt Dışı Doktora Burs Programı

Tel: 444 66 90
e-posta:bideb2213@tubitak.gov.tr